Translate

onsdag 21. desember 2016

Hymne

Vi bor i en urolig verden og hører stadig om krig og terror i mange land. Tårene kommer når jeg ser bildene som vises fra krigsrammede Syria og Aleppo og hører om uforståelige terrorhandlinger i Berlin. Hvorfor gjør mennesker sånn? Hvorfor er verden slik?
Uro og angst kan lett forstyrre hverdagen, selv om vi bor i et fredelig hjørne av den urolige kloden.
Julen er her. Vi har ferie, og jeg ber om at julens budskap må være med å skape fred i våre hjerter.

RIKTIG GOD OG FREDFULL JUL ØNSKES DERE ALLE!


Hymne
Fader vor, kom os i møde,
hjelp os du som gav din søn, der led for os og døde,
i vort hjem mørket os knuger,
lad os skimte stjernen over Betlehem

Herre hør, hold dine hender
over dem som kjemper - som lider og dør.
Giv os fred! Hør vor bøn!
lad det være alle vore tårers løn.

- Mine børn, elsk hverandre,
se, jeg gav min søn at i hans fodspor I skal vandre
Lyd mit ord, elsk hverandre!
tilgiv alt, så blir der dag,
og fred på jord

Nils Larsen

Helene Bøksle synger denne sangen som du kan høre Her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar